Hoe je dromen kunt realiseren d.m.v. intuïtief schrijven

Ik heb meer dan 30 jaar in de hulpverlening gewerkt en ben daarom al heel lang bekend met de therapeutische en helende werking van (intuïtief) schrijven. In feite schrijven we ons eigen levensverhaal, zou je kunnen zeggen. Al zijn we ons daar, lang niet altijd, van bewust.

Intuïtief schrijven brengt je in contact met je diepste wensen, dromen en verlangens. Vaak zitten die zo diep weggestopt, doordat we in de hectiek van alledag amper tijd hebben, of nemen, om daar aandacht aan te besteden.

Bijvoorbeeld bij een thema als passie, wordt duidelijk dat veel mensen eigenlijk helemaal niet zo goed weten wat hun passie eigenlijk is. En dat is jammer, want alle dagen bezig zijn met dat wat je het liefste doet en waar je dus automatisch ook het meest succesvol in bent (of zult zijn), is toch het mooiste dat er is?

Althans, dat vind ik wel, ik geniet er alle dagen van. Ik ben 3 jaar geleden, samen met mijn man Rob, begonnen met boekwinkel ZiNiZ en inmiddels hebben wij een fantastisch netwerk opgebouwd, van klanten, ondernemers, kunstenaars, muzikanten, allemaal inspirerende mensen.

Rob en ik komen allebei niet uit Deventer , maar zijn hier zo’n 7/8 jaar geleden samen neergestreken, maar kenden hier, buiten onze nieuwe buren om, eigenlijk niemand. Vrienden en familie wonen allemaal buiten de stad.

En kijk nu eens. Begonnen met een winkel in 2de hands boeken, in tijden van crisis en geen enkele ervaring als ondernemer(s). Niet het meest succesvolle scenario zou je zeggen. Maar wij volgden ons hart en al doende leert men, nietwaar?

Steeds meer mensen weten inmiddels de weg naar ZiNiZ te vinden (een heleboel ook nog niet, dus altijd nog weer werk aan de winkel ), en ZiNiZ is een beetje van mijn man en mij samen.

Maar vorig jaar tijdens onze vakantie in Griekenland, kreeg ik het idee en de behoefte om iets voor mezelf op te gaan zetten. Mijn droom , zeg maar. En dat heeft geresulteerd in de oprichting van de ZiNiZ Inspiration Movement. (Voor meer informatie daarover zie onze website onder het kopje ZIM, http://www.zinizdeventer.nl)

In april heb ik de eerste presentatie van ZIM gegeven en voor 5 november a.s. staat er al weer een heel mooi event gepland, namelijk de presentatie van de ZIM cd. En dan is tevens de hele (basis) productlijn van ZIM klaar. Hoe cool is dat? En inmiddels worden er allerlei fantastische workshops gehouden bij ZiNiZ die aansluiten bij de thema’s van ZIM en komen er steeds meer mensen die graag willen aansluiten. Ook de FB site van ZIM is volop in ontwikkeling en ik vind dat een meer dan geweldig resultaat, zeker omdat er heel veel mensen aan mee doen en ook nog eens allemaal op vrijwillige basis, en dat allemaal alleen maar omdat ik me echt gecommitteerd heb aan mijn missie en de daarmee gepaard gaande opdracht om dagelijks te schrijven en af te stemmen op liefde en de verlangens en wensen en dromen van mijn hart. En dit is mijn droom. Doen wat ik nu doe.

Nou, ik kan uit ondervinding zeggen dat het voor mij werkt en ik weet dat het voor heel veel mensen werkt. En het kan ook voor jou (gaan) werken. Dus koop een schrift en pak een pen en sla aan het schrijven. Elke dag minimaal drie pagina’s vol. Zelfs zoiets simpels als iedere dag 3 pagina’s schrijven, kan je leven al drastisch veranderen.

Maar als je de workshops gaat bezoeken, krijg je natuurlijk alle tips en tricks, over hoe je effectief kunt afstemmen en hoe je daar het beste resultaat mee kunt behalen.

Zo is een ook een meditatie altijd onderdeel van het intuïtief schrijven. Daar heb ik een aparte blog over geschreven.

Kijk of je een keer een workshop kunt bijwonen. Ik geef iedere maand , 1 of 2 workshops rondom het thema van ZiM van die maand. Een mooie manier om eens kennis te maken met de basisprincipes van intuïtief schrijven. Je kunt de workshops los volgen.

Voor mensen die wat meer de diepte in willen gaan en die onderhand wat meer bekend zijn met het dagelijks schrijven en afstemmen, ben ik een speciale cursus aan het opzetten, een intensieve cursus, voor als je echt daadwerkelijk verandering in gang wilt zetten en meer wilt leren hoe intuïtief schrijven je kan helpen bij het realiseren van je dromen.

Dan gaan we 7 weken lang, iedere week intensief en uitgebreid met 1 specifiek thema aan de slag. Zodra daar meer over bekend is en het allemaal rond is, zal ik daarvan berichten. Ook een online training is in de maak.

Voor meer informatie zie: http://www.zinizdeventer.nl onder de kopjes: ZIM en schrijfworkshops. Voor data check de activiteitenkalender.

Geef een reactie

